פינדרוס: עמותות ישלמו פחות ארנונה

    יוסי אשר No Comments on פינדרוס: עמותות ישלמו פחות ארנונה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור פעילותו הנמרצת של חבר הנהלת העיר יצחק פינדרוס, ובשיתוף פעולה הדוק עם מחזיק תיק הנחות בארנונה נחמניאל סבן חבר ההנהלה מסיעת ש"ס, הורה גזבר העיר אלי זיטוק לצוות המקצועי להכין תשתית לקביעת תעריף ארנונה מיוחד לעמותות שיבוא לידי ביטוי בעתיד.

    פנייתו של פינדרוס, שמשמש גם כחבר בועדת הנחות בארנונה, אל מזכיר העיר בבקשה לקבוע תעריף ארנונה לעמותות, באה בעקבות בקשות רבות שהגיעו בתקופה האחרונה ללשכתו ולמרכז לשירות האזרח הפועל בשכונות העיר. התברר כי עמותות רווחה נופלות בין הכסאות ואינן זוכות להנחות בארנונה כפי המגיע להן, מאחר שכברירת מחדל נקבע תעריף הארנונה שלהן בדרגה הגבוהה ביותר כמו ארנונה לעסקים, ובשל כך הן נדרשות לשלם סכומי עתק. גם לאחר ההנחה שניתנת להן לאחר מאמצים רבים והתרוצצויות, השליש שנותר להן לשלם נותר עדיין גבוה ללא כל פרופורציה.

    לאחר בדיקה ומעקב רציף אחרי מספר מקרים כאלה, הגיע פינדרוס למסקנה כי נדרשת התערבות בדרגים הגבוהים כדי לעגן את הדברים בנוהל מסודר. הוא ביקש לכנס ישיבה דחופה עם כל הנוגעים בדבר, שבה ילובן הנושא על כל היבטיו עד למציאת פתרון מניח את הדעת.

    כאמור, לאחר שהתקיימה ישיבה אצל גזבר העיר אלי זיטוק שבה השתתפו חברי ההנהלה פינדרוס וסבן ומנהל אגף שומא וגביה משה לוי, הוחלט כי יש צורך לקבוע תעריף ארנונה חדש ומיוחד עבור העמותות. התעריף ייכנס לתוקף לאחר אישור מועצת העיר ומשרד הפנים.

    בתום הישיבה ציין פינדרוס כי "זוהי בשורה חשובה מאד למנהלי העמותות, ואני תקוה כי לאחר שייקבע התעריף החדש והמופחת יוכלו לנשום לרווחה ולהקדיש את מירב זמנם למטרות החשובות שלשמן הקימו את העמותות, במקום לבזבז זמן יקר ומשאבים על הליכים ביורוקראטיים מול הרשויות".



    0 תגובות